Jam mam kupioną tą ale bezpośrednio z Chin.
[O1] Nieprzykręcone tarcze hamulcowe
Zwiń
X
-
[O1] Nieprzykręcone tarcze hamulcowe
Dziś chciałem porobić, przedzimowe, zaprawki na lakierze. Jako że auto kupiłem 2 tygodnie temu, nie miałem okazji ściągać kół. Po zdjęciu koła przedniego okazało się że tarcze hamulcowe nie są przykręcone śrubą, po dalszych oględzinach stwierdziłem że śruba ta została urwana. Tarcze biły, myślałem że są krzywe... Jak to teraz zrobić? Przewiercić to co zostało? Czy lepiej dać fachowcowi?
-
-
Tarcza ma luz?? No chyba że przykręcisz ją jednym palcem siłą z 10Mm. Koła przykręca się siłą 120Nm i uwierz mi tarcza nigdy się nie przesunie pomiedzy piastą a kołem. Ta mała śrubka jest tylko po to aby właśnie tarcza nie spadała jak zdejmiesz koło. Możesz oczywiście ją rozwiercić jak uda Ci się dokładnie osiowo to potem gwintownikiem usunąć resztki lub rozwiercić na większą śrubkę. Jednak brak śrubki nie powoduje wibracji, bicia lub innych objawów.Tomek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomek_dx... Jednak brak śrubki nie powoduje wibracji, bicia lub innych objawów.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Niedawno mialem podobny problem tarcze zaczely nagle bic choc dzien wczesniej wracalem z Francji i nic sie nie dzialo mech stwierdzil ze musialem wjechac w jakas wode.Wymiana tarcz i wtedy dowiedzialem sie ze te srubki fabrycznie sa przklejane moje zostaly rozwiercone nowych nie wkrecil bo stwierdzil ze one sa tylko poto zeby latwiej wkrecac sruby kola przejechalem tak prawie 10 tys i wszysto OK.
Komentarz
-
-
Czasami, zdarza się tak, że śrubki nie wkręca się dlatego, że optymalne położenie tarczy względem piasty na to nie pozwala ( otwór w tarczy i ten na piaście nie pokrywają się ). Niektóre tarcze poza otworami na śruby/szpilki mocujące koło mają też nawiercone po obwodzie dodatkowe otwory pod tą śrubkę, co daje możliwość umocowanie tarczy w kilku położeniach. Przy 4 śrubach w OI daje to 4 możliwe położenia tarczy ( obrócona co 90 st. ), w OII przy 5 śrubach, 5 możliwych położeń tarczy ( obrócona co 72 st. ) Pozwala to na takie ustawienie tarczy względem piasty, które minimalizuje sumaryczne bicie całego układu ( tarcza+piasta ). Oczywiście większość standardowych tarcz ma tylko jeden otwór więc albo montujemy śrubką tak jak jest, albo ustawiamy optymalnie i jak otwory się "nie zejdą" to bawimy się przy każdej zmianie kół...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz