[O1] Nieprzykręcone tarcze hamulcowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kpawel17
    Drive
    • 2010
    • 43

    [O1] Nieprzykręcone tarcze hamulcowe

    Jam mam kupioną tą ale bezpośrednio z Chin.
    kpawel17
  • delanopl
    Elegance
    • 2009
    • 831

    #2
    [O1] Nieprzykręcone tarcze hamulcowe

    Dziś chciałem porobić, przedzimowe, zaprawki na lakierze. Jako że auto kupiłem 2 tygodnie temu, nie miałem okazji ściągać kół. Po zdjęciu koła przedniego okazało się że tarcze hamulcowe nie są przykręcone śrubą, po dalszych oględzinach stwierdziłem że śruba ta została urwana. Tarcze biły, myślałem że są krzywe... Jak to teraz zrobić? Przewiercić to co zostało? Czy lepiej dać fachowcowi?

    Komentarz

    • ahmed799
      RS
      • 2009
      • 6871
      • Ford

      #3
      Mam tak samo z prawa tarcza i nic z tym nie robilem sruby kola dociagaja i tak ta tarcze

      филип
      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

      Komentarz

      • delanopl
        Elegance
        • 2009
        • 831

        #4
        Owszem dociskają, ale tarcza ma i tak luz.

        Komentarz

        • Tomek_dx
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          Tarcza ma luz?? No chyba że przykręcisz ją jednym palcem siłą z 10Mm. Koła przykręca się siłą 120Nm i uwierz mi tarcza nigdy się nie przesunie pomiedzy piastą a kołem. Ta mała śrubka jest tylko po to aby właśnie tarcza nie spadała jak zdejmiesz koło. Możesz oczywiście ją rozwiercić jak uda Ci się dokładnie osiowo to potem gwintownikiem usunąć resztki lub rozwiercić na większą śrubkę. Jednak brak śrubki nie powoduje wibracji, bicia lub innych objawów.
          Tomek

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Zamieszczone przez Tomek_dx
            ... Jednak brak śrubki nie powoduje wibracji, bicia lub innych objawów.
            Mało tego, jeśli ta śrubka zostanie dokręcona zbyt mocno, to właśnie potem może być problem z biciem tarcz, bo nie mogą się one dobrze ułożyć podczas dokręcania koła...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • delanopl
              Elegance
              • 2009
              • 831

              #7
              Czyli z tego wynika że tarcze jednak są krzywe, dzięki za podpowiedzi

              Komentarz

              • wojtas_110
                Classic
                • 2010
                • 33

                #8
                Kolego tarcze masz krzywe bez dwóch zdań, przerabiałem to w Golfie. Wystarczy najechać na kałużę z gorącą tarczą, która ma już swoje latka, a krzywizna gwarantowana.

                Komentarz

                • tom56
                  Classic
                  • 2010
                  • 6

                  #9
                  Niedawno mialem podobny problem tarcze zaczely nagle bic choc dzien wczesniej wracalem z Francji i nic sie nie dzialo mech stwierdzil ze musialem wjechac w jakas wode.Wymiana tarcz i wtedy dowiedzialem sie ze te srubki fabrycznie sa przklejane moje zostaly rozwiercone nowych nie wkrecil bo stwierdzil ze one sa tylko poto zeby latwiej wkrecac sruby kola przejechalem tak prawie 10 tys i wszysto OK.

                  Komentarz

                  • wojtas_110
                    Classic
                    • 2010
                    • 33

                    #10
                    No ja w Golfie MK4 też nie miałem tych śrubek ani z przodu ani z tyłu, jedyne co działało na minus to wymiana kół z zimowych stalówek na letnie alu i celowanie otworami żeby śrubę koła wkręcić... parę tłustych słowotoków wypłynęło podczas operacji zima/lato

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Czasami, zdarza się tak, że śrubki nie wkręca się dlatego, że optymalne położenie tarczy względem piasty na to nie pozwala ( otwór w tarczy i ten na piaście nie pokrywają się ). Niektóre tarcze poza otworami na śruby/szpilki mocujące koło mają też nawiercone po obwodzie dodatkowe otwory pod tą śrubkę, co daje możliwość umocowanie tarczy w kilku położeniach. Przy 4 śrubach w OI daje to 4 możliwe położenia tarczy ( obrócona co 90 st. ), w OII przy 5 śrubach, 5 możliwych położeń tarczy ( obrócona co 72 st. ) Pozwala to na takie ustawienie tarczy względem piasty, które minimalizuje sumaryczne bicie całego układu ( tarcza+piasta ). Oczywiście większość standardowych tarcz ma tylko jeden otwór więc albo montujemy śrubką tak jak jest, albo ustawiamy optymalnie i jak otwory się "nie zejdą" to bawimy się przy każdej zmianie kół...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • delanopl
                        Elegance
                        • 2009
                        • 831

                        #12
                        kowal 2002, btw mało to istotne w tej chwili ale o1 też ma 5 śrub :diabelski_usmiech ocena organoleptyczna i tak nakazuje mi zmienić komplet tarcz i klocków, bo nie za bogato ich jest, więc mam nadzieję że potwierdzą się wasze opinie że śrubka ta jest "psu na budę"

                        Komentarz

                        • Space99
                          Rider
                          • 2008
                          • 275
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          ta śruba jest dla gumiarza jak zmienia koła żeby mięsa do auta nie nawrzucał
                          Wczoraj jedną rozwierciłem a druga poszła przy wymianie klocków i tak jedną mam a drugiej nie. W golfie 2 też szybko sięz nich wyleczyłem
                          pozdrawiam Marcin

                          Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            Zamieszczone przez delanopl
                            kowal 2002, btw mało to istotne w tej chwili ale o1 też ma 5 śrub..
                            Fakt. Mój błąd ops: . Nie wiem co mnie naszło z tymi 4 śrubami w OI...
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • delanopl
                              Elegance
                              • 2009
                              • 831

                              #15
                              każdemu się może zdarzyć 8) w każdym razie śliczne dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc, pkty rozdane

                              Komentarz

                              Pracuję...